Arızalı Grafik Kartı Nasıl Onarılır

Ahhh, taze pişmiş akrilik kokusu gibi bir şey yok.  Tıpkı… kimsenin… yapmadığı gibi mi?  Şimdiye kadar zaten.  Evet, beni doğru duydun.  Bo...

Ahhh, taze pişmiş akrilik kokusu gibi bir şey yok. Tıpkı… kimsenin… yapmadığı gibi mi? Şimdiye kadar zaten. Evet, beni doğru duydun. Bozuk ekran kartınızı alıp fırına atacağız!
O NE LAN?! Söylediğini duyuyor musun? Bu yemek dersi değil! Sabır genç çekirge. Size PCB onarımının eski sanatını öğreteceğim. Grafik kartınız çalışmayı durdurduğunda, benimki gibi, bir çökme veya görsel yapaylık alabilirsiniz. O zaman bilgisayarınız hiç açılmayabilir. Benim durumumda ekran karardı, BIOS gücü sıfırladığımda benden şaşmaya başladı ve Mass Effect oyunumun bittiğini biliyordum. Ebay'da yeni bir kart kazandım ve boşa harcanan kartımı masanın üzerinde dinlendirmek için harcadım, bu yüzden bu 512 bitlik hulkun bana vermiş olduğu 7 yıllık kesintisiz servis için ona haraç ödeyebildim. Sonra bir gün, kazara oldukça “fırın hilesi” ile karşılaştım. Ne tür bir saçmalık bu, ben makaleyi okumaya başladım ve birinin video kartını sadece 10 dakika fırında nuking ederek dirilebileceğini öğrenmeye geldim.
Şüphesiz, kendime düşündüm, kesinlikle böyle bir başarı güvenilirlik veya tekrarlanabilirlik yok. Eminim bunun için bazı gerçekler olabilir. Belki bazı dostum bu şansı çekti ama yine de başarısız oldu ve kesinlikle başarısız grafik kartlarının büyük çoğunluğu için işe yaramazsa ?? Yani tipik bir kartta milyonlarca transistör var ve herhangi bir sebepten dolayı başarısız olabilir. Bir fırında hassas bir elektronik parçasını fırlatan böyle kaba ve barbar bir yöntem onu ​​nasıl yeniden canlandırır? Kendime güldüm ve zamanımı daha fazla hak eden diğer etkinliklere geçtim.
Ama sonra yağmurlu bir gün geldi ve yapmak için hiçbir şeyden sıkıldım. Bilgisayar masamdaki tozu toplayan 600 dolarlık kağıt ağırlığına baktım ve “ne oldu!” Diye karar verdim. Fırına attım, bir sızıntı çektim, bir parça biberli çörek alıp geldiğim yerden mutfağa geri döndüm. Radeon'un sigara tuğlasını kurabiye tabakasından aldım, tekrar bir araya getirdim ve bilgisayarıma geri taktım. Bilgisayarımın geri kalanını havaya uçurmak için yarısını bekliyordum ama benim sürprizime (ve sevgiye), hemen yeni, yeni gibi ateş açtı. Kusursuz hissetmekteydim ve fırın dumanlarından “yüksek” öyleydim, bu yüzden kartın üstüne basılmadığında kullandığımın üzerindeki değerlere kart overclock etmek için herhangi bir zaman harcamak istemedim. Yine Kayıp Gezegen'i koştum gerçeğiyle uçuruldum: Aşırı Koşul, max ayarlarında kusursuzca! Kendimi Dr gibi hissettim. Salisbury biferini, bir şimşek ve biraz sıvı tesisatçısından başka bir şey olmayan canlı bir ineğe geri döndüren Frankenstein! Harikaydı. Bebeğim bana geri geldi ve şimdi 7 yıl daha hazır.😀
Pratik olarak hiçbir alet, deneyimsiz ve zamanınızdan 30 dakikadan fazla süredir bu harika oyunu kendiniz nasıl çekebilirsiniz!

Bozuk bir ekran kartı tamir nasıl

1) Bilgisayarı kapatın, gücü kesin ve ölü ekran kartını dikkatlice bilgisayarınızdan çıkarın.
2) Küçük bir yıldız tornavida alın ve video kartında bulabileceğiniz her bağlantı elemanını dikkatlice sökmeye başlayın. Arka panel (monitörün takıldığı yer), soğutucu aksam ve GPU çekirdeği üzerinden geçen yaylı çerçeve gibi şeyleri bir arada tutan pek çok kişi olmalıdır. Tüm vidaları düzenli olarak muhafaza edin ve PCB'den mümkün olduğunca çıkarın. Buradaki amaç, karttan geriye hiçbir şey kalmamak ama devre kartı. Kartta lehimli olmayan metalik olmayan herhangi bir şeyi çıkarmak istersiniz. Hepsi söylenip yapıldığında, GPU kalıbının üstünü örten bir grup eski termal macunla çok hafif bir kart bırakılmalıdır.
3) Alkol ve bez kullanarak, GPU'yu temizleyin, böylece termal macun silinir. Bu, tüm tahtada erimez ve piştikten sonra karışıklık yaratır.
4) Fırında yanacak ve fırında yanacakları için herhangi bir etiket veya çıkartma çıkartınız.
5) Kartı orta havada pişirmelisiniz. Elektrik izleri olmayan, sadece çıplak PCB bulunan köşelere bakıp 4 noktaya bakın. Bu noktaları hatırlayın ve bir miktar alüminyum folyo alın ve aynı boyuta 4 parça toplayın ve bunları bir çerez tabakasına yerleştirilmiş bir alüminyum folyo tabakasına yerleştirin. Şimdi kartı folyoların üzerine yerleştirin ve topların pozisyonlarını ince ayar yapın, böylece karttaki çerez tabakasından eşit bir şekilde yukarı doğru hareket ederler, ancak topların metalik bir yüzeyine dokunmadığından emin olun. Şimdi, 4 küçük alüminyum folyo topunun üzerindeki çerez kağıdının üzerinde bulunan kartı bulundurmalısınız.
6) Fırını yaklaşık 390F'ye ısıtın. Çerez sayfasını ve kartını koymadan önce sıcaklıkta olduğundan emin olun.
7) Çerez kağıdını ve video kartını fırına yerleştirin ve 8 dakikadan fazla bir süre için bir zamanlayıcıyı başlatın. Kartımı 9 dakikaya koydum ama senin takdirini kullan. Çok fazla duman alırsanız, 8 dakika sürmek isteyebilirsiniz.
8) Zamanlayıcı çaldıktan sonra, çerez sayfasını çıkarın ve tüm şeyin doğal olarak soğumasını bekleyin. Soğutmayı buzdolabına veya başka bir şeye koyarak hızlandırmaya çalışmayın.
9) Kart oda sıcaklığına döndükten sonra, GPU için yeni termal yağ almanız gerekir. Kartın ömrü boyunca bozulma eğilimi gösterdiği için eski yağı tekrar kullanmamaya çalışmam ve ikinci kez bir termal köprünün iyi olmasını sağlayamam. GPU'nun tüm yüzeyini eşit bir şekilde kaplamak için yeni termal gres kullanın. Çok fazla koymayın, ancak tüm yüzeyin kaplandığından emin olun.
10) Soğutucu düzeneği kartın kendisiyle eşleştirin, böylece ısı emicisi yeni termal gresle birleşir ve tüm tutturucuları çalıştırmaya başlar, böylece soğutucu GPU ile yakın temasta tutulur.
11) Diğer tüm sabitleyicileri, çıkardığınız ters sırayla takın. Soğutucu fan konektörünü tahtadaki sokete geri takın ve işiniz bitti!
12) Kartı bilgisayarınıza geri takın, PCI-E güç konektörlerini bağlayın ve bilgisayarın güç kaynağını tekrar açın.
13) Fırında kartınızla ilk kez bilgisayarı başlatın ve tanıdık bilgi ile monitörünüzün hayata geçtiğini izleyin.
Tebrik ederiz! Sadece grafik kartınızı tamir ettiniz ve birkaç sent değerinde termal macun ve elektrikle yüzlerce dolar biriktirdiniz

Neden Çalıştı?

Teorik olarak, çoğu ekran kartı arızaları, devrenin kendisinde veya herhangi bir “yanma” bileşeninin dahili kusurlarından kaynaklanmaz. Aksine, ara bağlantılar… başarısız olan lehim bağlantıları, kartın normal çalışması için gerekli elektriksel yollarda bir kesintiye neden olur. Normal koşullarda video kartı kullandığınızda, kart farklı sıcaklık uçları arasında termal döngüye girer. Bazı kartlar tam olarak yüklendiğinde veya hız aşırtıldığında 90 derece C veya daha fazla bir değere ulaşabilir ve bilgisayar kapalıyken oda sıcaklığına kadar soğuma yapabilir. Bu ileri ve geri termal gerilim, devreleri birbirine bağlayan metal bağlantılarda genleşmeye ve büzülmeye neden olur. Bazen, termal döngüden kaynaklanan metal yorgunluğu, bir elektrik izinde veya lehim bağlantısında çatlama ve süreksizliğe yol açabilir.
Fırın hilesi, lehimin masanızın yapıldığı her şeye kıyasla oldukça düşük bir sıcaklıkta erimesi gerçeğinden yararlanır (plastik hariç, bu yüzden onu çıkarırsınız). Kartın, lehimin bir sıvı haline geldiği sıcaklığın hemen üstüne ısıtılmasıyla, eski derzlerin, kurulduğundan bu yana ilk kez yeniden erimesine ve akmasına izin verirsiniz. Amaç, hangi eklemin başarısız olduğu, erirse yeniden bağlanacak, diğer iyi eklemler bağlı kalacaktır. Sonuçta, lehim diğer iletken malzemeleri, özellikle de lehimle kaplanmış olanları ıslatır, böylece iyi bir bağlantının kötü bir kişinin yeniden bağlanma şansından daha az şansı vardır. Kartı soğutduktan sonra, erimiş bağlantılar tekrar sertleşir ve daha önce olduğu gibi kart büyük olasılıkla tekrar iyi çalışır.
Bu akıllı bir numara ve ben de “ev demeti” doğasına çok çekiyorum. Aslında kanıtlanmış bilimsel teknikleri kullanan mağara adamı tarzı korsanlığa özellikle düşkünüm. Bu kesinlikle benim için işe yarar ve benim için çalıştı, böylece kartınızı çöpe atmadan önce, kaybedecek hiçbir şeyiniz olmadığını ve çalışıp çalışmadığı takdirde tamamen işleyen bir pahalı video kartını unuttuğunuzu unutmayın. Ayrıca, bir dahaki sefere arkadaşlarına söyleyeceğin bir hikayen var. Hepsi senin için kıskanılacaklar. Tek dezavantajı ise, kurşunu ve teneke tadının tadını çıkarmazsa, pişirmeyi arkadaşlarınız veya ailenizle paylaşamazsınız.😉

COMMENTS

Ad

-Path “ou=Servis Hesaplari,1,android,65,Anime / Çizgi,15,App Service Plan,1,Araçlar,54,Arkeoloji,48,ARM Templates,1,Aruba Networks,1,Aruba Virtual Switching Extension,1,Aruba VSX,1,Aruba VSX Yedeklilik,1,Aşağıdaki komutumuz ile sertifka bilgilerimizi Skype sunucumuz ile eşleştiriyoruz.,1,Aylık Öykü Seçkisi,1,Ayrıca bu sekmeden eğer inhand router modeli destekliyorsa erişim portlarını Resim-4’teki gibi belirleyebiliyorsunuz,1,Az CLI,1,Azure App Service,1,Azure CLI,2,Azure Database for PostgreSQL – Flexible Server | Microsoft Learn,1,Azure DevOps,1,Azure Pipelines,1,Azure Repos,1,Azure Resource Manager,1,Azure Web App,1,bağlantılara geçelim:,1,ben genelde default da bırakıyorum.,1,Bicep,1,bicep nedir,1,Bilim,30,Bir sonraki yazıda görüşmek üzere .,1,Bonding ayarları bu kadar şimdi ssh yapıp sunucumuzu kontrol edebiliriz,1,Bu konuyla ilgili sorularınızı  alt kısımda bulunan yorumlar alanını kullanarak sorabilirsiniz. ,2,bypass,1,CVE-2021-1730,1,Çizgi Roman / Manga,1,Daha sonra gig0/0 portu altına girip porta bir IP adresi verelim. Verilen bu IP Default Gateway olarak bilinir.,1,dc=$ADDomain,1,dc=$TLD“ `,1,Debugger,1,Delphi,2,Dergi / Fanzin,1,Dizi,7,Edebiyat,100,ekranı kilitlenmeden önce boşta geçen süreyi belirlemenizi sağlar.,1,ems,1,Etki alanının sahibinin biz olduğumuzu doğrulamamızı istiyor. Diğer seçeneklere tıklayarak hangi yöntemler ile doğrulama yapabileceğimizi görüyoruz.,1,exchange,2,Exchange Management Shell,1,Exchange server healtchek,1,Exchange Server’da Kullanıcı Mailbox’ını PST Formatında Dışarı Aktarmak,1,Firewall,1,from fn_rbac_R_System(‘disabled’)sys,1,Genel,4,Get-MailboxExportRequest,1,Güvenlik,48,Hack,7,IaC,1,Identity Awareness,1,Infrastructure as Code,1,Ip adreslerini verdik den sonra sunucunun Routing yapabilmesi için “ip_forwarding” ozelliğini aktif etmemiz gerekmektedir.,1,Iphone,16,İnceleme,5,İnsan Hayatı,22,İnternet,33,İnternet Araçları,25,İşte hepsi bu kadar :),1,JSON,1,Karşınıza çıkacak olan ekrandan denemek istediğiniz ürüne ilişkin Setup dosyalarını indirebilirsiniz.,1,Kayıp Rıhtım,1,Kayıp Rıhtım Öneriyor,10,Knight Online,2,Kriptoloji,18,LAPS nedir,1,Linux,33,listenin en altındaki Virtual PC‘yi seçiniz. Son olarak Network de ekleyip,1,Local Administrator Password Solution,1,Local password yönetimi,1,Mailbox,1,Maximum minutes of inactivity until screen locks: Cihaz,1,Microsoft 365 Teams,1,Microsoft 365 Teams Premium,1,Nasıl Yaparım,1,Nasıl Yapılır,76,Nedir,1,Network,452,OllyDbg,1,opensource,1,openstack,1,OpenStack nedir,1,OpenStack Platform Kullanıcı,1,Oyun,9,Ödüller,4,Örnek veriyorum Local AD üzerinde bir kullanıcı oluşturduğunuz ve bunun Office 365 tarafına sync edip,1,PowerShell,3,proje,1,redhat,1,Referanslar,3,Resim – 16,2,Resim-11,1,Resim-12,1,Resim-14,1,Resim-18,1,Resim-3,1,Resim-4,1,Resim-5,3,Resim-6,2,Resim-7,3,Resim-8,1,Resim-9,3,Role ve Proje Oluşturma,1,Router(config)# snmp-server community xxxx RO 11,1,Sanallaştırma tabanlı güvenlik kullanarak lokal güvenlik otoritesini ( Local Security Authority) nasıl izole edildiğini görüyoruz (Resim-4).,1,Sanat,6,Scale up,1,SCCM ile LAPS deployment,1,shutdown -r now,1,Sıra geldi Upgrade İşleminin Yürütülmesine sırasıyla,1,Sinema,70,Sistem,34,SQL,1,Şimdi de sıra geldi Client eklemeye. Client’ı da yine sağ tuş/Node deyip,1,TAGs: Aruba,1,TAGs: Azure,2,TAGS: Check Point,1,TAGs: Exchange 2019 healtcheck,1,TAGs: Exchange Server,1,TAGs: Microsoft Teams,1,TAGs: OpenStack,1,TAGs: proxy,1,TAGs: sccm ile laps dağıtımı,1,Tarih,42,Tcp / Ip,35,Teams AI,1,teams filigran,1,Teams Premium,1,Teams Premium Nedir,1,teams webinar,1,Teams yapay zeka,1,Tüm ayarlarmaları tamamlandıktan sonra update butonu ile birlikte hybrid yapılandırma sürecini başlatıyoruz.,1,TV,1,Visual Studio Code,1,VS Code,1,VSX Avantajları,1,Windows,63,WorldHistory,63,Wwid multipath –ll komutundan aldığınız çıktı,1,www.mshowto.org,2,Yardımcı Programlar,21,Yaşam,16,Yazı,80,Yazılım Geliştiriciler için Azure,1,
ltr
item
Dijital ve Organik: Arızalı Grafik Kartı Nasıl Onarılır
Arızalı Grafik Kartı Nasıl Onarılır
https://i1.wp.com/s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/74/84/c8/7484c871e620fad9f537d1823370da86.jpg?resize=564%2C311&ssl=1
Dijital ve Organik
https://kesirlisayi.blogspot.com/2018/05/arzal-grafik-kart-nasl-onarlr.html
https://kesirlisayi.blogspot.com/
https://kesirlisayi.blogspot.com/
https://kesirlisayi.blogspot.com/2018/05/arzal-grafik-kart-nasl-onarlr.html
true
6620277292663937790
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content